Thursday, June 24, 2010

Mencari diri rider yang hilang(poyo.....)


aku:wan cuti nie ko wtper??

wan:erm...aa....tdo je kot!

aku:tdo x baek tok ksehatan,rider jop!

wan:nk g ner??

aku:umah kimie da taw,noi pon da,lokman pon da...erm...umah sape ag lom g ae??
(aku ngan wan memerhatikn setiap kepala yg ade kt dlm clss)

wan:umah pawang!nk????

aku:umah dye ktner??

wan:x silap aku kt sg.petani kot..

aku:ktner uh???kt ngan sg.congkak ae.......

wan:wak lu...kt kedah dol!!!

aku:bpak jaoh!

wan:bru rider...

aku:jaoh sgt tu, hah! umah izhar jop! kt sekinchan!

wan:ha....ok!

aku:ok!LET'S RIDE!

wan:LET'S ROCKS!



time nie aku ngan wan berkobar2 nk tubuhkn team SINGLE RIDER!
aku ngan wan dr skola teknik ys same,so kawan2 kami sume ddk jaoh2(dkat2 pon ade).
stiap kali mnggu balek je kami xkan lekat kt umah,kami akan g ke rumah mmber yg kami xpnah g lg...
aku ngan wan mmg sekepala,lau g ne2 mst ktorang bsame da cam adek beradek(not gay ok!)
kalau kami ade tujuan, kami mst capai/laksanakn tujuan tersebut smpai settle walopon ape terjadi sekali pon sbb kami mmpunyai PENDIRIAN TETAP.

aku ingat lg mase tu raye,mle2 aku ngan wan spakat nk konvoi g raye umah mmber...sekali dak2 clss sebok nk ikot,aku ngan wan ok je...pagi tu aku ngan wan sepakat nk carik team rider baru,so ktorang tggu la kt jejantas sg.buloh...aku ngan wan bengang giler sbb dak2 jnji pkol 9,pkol 10:30 bwu smpai...k fine xpe ktorang sabar. time nga konvoi tu ade lak yg merengek menggedik kate panas la..jaoh la..wan bengang wan sound 'da taw jaoh yg menggedik nk ikot pasal?!!'....diam tros dak tu...pendekkan crite,kitorang sesat mase nk g umah yg last..yg laen sume nk balek,aku ngan wan je yg tetap nk g carik.. diorang cakap 'wat penat je carik...korang mst xkn jmpe nye,cayelah ckp aku'...aku ngan wan angin gler time tu,so kami tggalkn dorang,kami blah cmtu je...
carik nyer carik akhirnye kami jmpe umah last tu,kami bukan bngge sbb kami jmpe umah last,kami bngge sebab kami dapat BUKTIKAN kt diorang yg SINGLE RIDER dpt carik...tp yg beshnye,pakcik tu kasi duet raye lebih kt kami sebab snggop jln jaoh....naek skola tu aku ngan wan bahan ckop2 kt dak yg ejek tu...

kt situ kami x jmpe sorang pon yg ley jdik team rider=[

bagi aku:
-mmber=teman yg hanye taw name
-kawan=teman yg hanye ade bile kite suke,xde bile kite duke
-sahabat=sentiasa ade bersama...

walopon maksud same tp makne laen

wt mase nie sahabat aku ade sowang je..





tp skang kami da jarang jmpe sbb masing2 sebok ngan hal masing2...
aku:wan pas exam ko wtper??rider jop!
wan:maybe x kot! aku ingat nk keje ar..
aku:orait!
kadang2 kite kene hormat org nyer kputusan...




korang x rase mmbazir mnyak ke smate2 tok jln jaoh??
bagi kitorang 'ade duet jln'



korang rider jaoh2 x tkot sesat ke??
kami lg suke sesat drpd jumpe terus...huhuu~



KAMI BUKAN MELAYU MODEN
APE KAMI JANJI KAMI AKAN BUAT,
KAMI BUKAN CAKAP X SERUPA BIKIN,
TP KADANG2 KAMI LUPA APA YG KAMI JANJI SEBAB KAMI BUKAN ROBOT...

No comments: